Eladó és kiadó ingatlanok Győrben és a környéken - ingatlan értékesítés, ingatlanközvetítés.
KezdőlapEladó ingatlanokKiadó ingatlanokIngatlanközvetítésIngatlanirodaKapcsolatAktuális
Exkluzív Hírlevél

Aktuális

Lakás és kert Magazin: A jó ingatlan-hirdetés titka

 
 
Kétféle ingatlantulajdonos létezik: aki már adott el ingatlant, és aki majd ezután fog eladni. Tapasztalatlan és gyakorlott tulajdonosoknak is érdemes azonban pár alapvető szempontot újra és újra átvenni és jó előre átgondolni, már akkor, amikor először felmerül bennük, hogy szeretnék eladni lakásukat, házukat. Ezúttal a jó ingatlanhirdetésről és az első benyomás fontosságáról írok.
 
Hirdetni egyszerű, hatékonyan hirdetni művészet
Miután eldöntöttük, hogy magunk áruljuk-e ingatlanunkat, vagy közvetítőt bízunk meg ezzel a feladattal és meghatároztuk az irányárat is, a következő lépésként keressük meg, hol szeretnénk az ingatlant hirdetni. Napjainkban egyre inkább az online értékesítés a meghatározó, egyre több internetes portál foglalkozik ingatlanok értékesítésével, de sokan a közösségi oldalak ingyenes lehetőségeit is igénybe veszik és ismerőseiket is megkérik, hogy osszák meg hirdetésüket. Fontos a jó szöveg, de legalább ennyire fontosak az ingatlant bemutató fotók is, ingatlant hirdetni manapság szinte csak fényképpel érdemes, mert a vevők gyakorlatilag csak ezeket a hirdetéseket nézik meg. Lehetőség szerint készítsünk alaprajzot is, és ezt is csatoljuk a hirdetéshez.
Bár egy online hirdetést és hozzá az ingatlan fotókat feltölteni ma már szinte gyerekjáték, az ingatlanok meghirdetése mégsem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy minél gyorsabban találkozzon hirdetésünk az ingatlanpiac vevőivel, ahhoz érdemes minél több hirdetési felületen megjelentetni ingatlanunkat. Lehet, hogy szerencsés körülmények között már az első héten megérkezik a pénzes vevő az egyetlen hirdetési oldalra feltöltött hirdetésünkre, vagy a közösségi hálón közzétett posztunkat elolvassa az ismerőünk, aki pont ilyen ingatlant keres, de a valóságban gyakran hónapok telhetnek el úgy, hogy egyetlen potenciális vevő sem jelentkezik. Ha gyors eredményt szeretnénk, vagy nem szeretnénk a mindennapjainkban az internetes hirdetésünk ellenőrzésével, aktualizálásával és az érdeklődő telefonhívások fogadásával túl sokat foglalkozni, akkor érdemes ingatlan értékesítőhöz fordulnunk. A profi ingatlanos rendelkezik saját weblappal és közösségi háló megjelenéssel, ahol megjelenteti ingatlanunkat, kiajánlja azt a meglévő ügyfélkörének, a hozzá beérkező igényekkel is egybeveti ingatlanunkat, a keresőknek így is tudja azt ajánlani. Szerződése van az ingyenes hirdetési portálok mellett a fizetős ingatlan értékesítéssel foglalkozó weblapokkal is, ahol díjazás ellenében a lehető legjobb helyen hirdeti meg ingatlanunkat és folyamatosan figyeli annak pozícióját, folyamatosan költ arra, hogy az a hirdetések folyamában lehetőleg az első helyen, vagy az első oldalakon, jól láthatóan jelenjen meg.
 
Az első találkozás: kedvesen, szemléletesen, de ne túlzóan!
Mint minden esetben, az első találkozás az ingatlan értékesítésben is meghatározó. A leendő vevő első találkozása az ingatlanunkkal a hirdetésünk lesz. Nagyon fontos tehát, hogy milyen szöveggel és milyen fotókkal hirdetjük ingatlanunkat. A hirdetés szövegét tömören és tárgyilagosan fogalmazzuk meg. Fontos, hogy a hirdetés tartalmazzon minden lényeges információt az ingatlanról, mutassuk be annak pontos műszaki paramétereit, ami alapján összevethető a többi ingatlannal, elhelyezkedését, adottságait, helyiségeit, emeljük ki a pozitívumokat, lehetőségeket és mindenképpen tüntessük fel azt az elérhetőséget, ahol gyorsan és biztosan elérnek bennünket az érdeklődők. A pontos tényközlés mellett azzal emelhetjük ki ingatlanunkat a többi hirdetés közül, hogy érzékletesen, szellemesen fogalmazunk, az ingatlan értékeit szemléletesen és figyelemfelkeltően írjuk le, vagyis nem egy „tucat hirdetésszöveget” fogalmazunk meg. Ne essünk azonban abba a hibába, hogy irreális túlzásokkal, vagy túlzottan „csöpögős” kifejezésekkel mutatjuk be az ingatlant és azt sokkal szebbnek láttatjuk, mint ami a valóság. Furcsa érzései lesznek az olvasónak, ha egy ingatlanban minden „tündéri”, „szuper exkluzív” és „imádnivaló”, mint ahogyan az sem veszi jól ki magát, ha „belvárosi ékszerdoboznak” tüntetünk fel egy felújításra váró polgári lakást, vagy a „nyugalom szigetének” minősítünk egy ingatlant, amit csak egy hangszigetelő fal választ el az elkerülő gyűrűtől. Figyeljünk arra, hogy az alapvető adatokat - mint az alapterület, fűtés típusa, stb. – mindig pontosan adjuk meg, a hirdetés és a valóság különbözősége ugyanis bizalmatlanságot szülhet, ami meghiúsíthatja akár még az adásvételt is.
 
(A következő részben a jó ingatlanfotók készítéséről, az ingatlan hatékony bemutatásáról és az eladás jogi buktatóiról írok.)

Szlovacsek Anita cégvezető, ingatlan értékestítő
 
Lakás és Kert Magazin - Kisalföld 2016. május 24.
 
Lakás és kert Magazin: A jó ingatlan-hirdetés titka
 
Lakás és kert Magazin: A jó ingatlan-hirdetés titka
 
Lakás és kert Magazin: A jó ingatlan-hirdetés titka
 
Honlapkészítés Győr: www.MARKETINGSUPPORT.hu